در این وب سایت مطالب جالب علمی، سرگرمی و خبری از سرتاسر وب فارسی منتشر می شود.

محل لوگو

اقامت اسپانیا


دریافت اقامت اسپانیا راه زندگی در این کشور زیبا است. سطح تحصیلات، کار و زندگی مناسب در اسپانیا، شرایط مناسبی را برای وارد شدن به این کشور و دریافت اقامت اسپانیا فراهم کرده است. اسپانیا از کشور های غربی اروپاست که عضو منطقه شینگن است بنابرین برای وارد شدن به خاک اسپانیا نیاز به ویزای شینگن دارید. ویزای شینگن اسپانیا مجوز اقامت 90 روزه در این کشور را به شما می دهد و برای اقامت بلند مدت و دائمی نیاز به طی کردن مراحل و شرایط خاصی دارید تا دولت اسپانیا اجازه اقامت بیشتر به شما بدهد. طبق قوانین مهاجرتی اسپانیا افراد خارجی باید برای یک هدف مشخص اقدام به درخواست اخذ اقامت اروپا نمایند. بستگی به هدف شما از اقامت اسپانیا انواع مختلفی از اقامت وجود دارد که شامل اقامت تحصیلی، اقامت کاری اسپانیا، اقامت از طریق ازدواج و به دنیا آوردن فرزند و همچنین اقامت سرمایه گذاری می شود.
انواع اقامت اسپانیا

اقامت اسپانیا بسته به مدت اقامت به سه دسته کوتاه مدت، بلند مدت و دائمی تقسیم می شود. اقامت کوتاه مدت برای سفرهای توریتی و هوایی و یا سفرهای علمی و پزشکی صادر می شود و از طریق اخذ ویزای شینگن برای شما امکان پذیر می شود. مدت زمان اقامت کوتاه مدت اسپانیا حداکثر 90 روز است و بعد از 90 روز باید اسپانیا را ترک کنید و برای ورود مجدد ویزای خود را تمدید و یا دوباره درخواست بدهید. بنابرین اگر قصد مسافرت و یا سفر های کوتاه مدت به اسپانیا را دارید ویزای شینگن اسپانیا برای شما کافی است.
برای اقامت بلند مدت و بیشتر از 90 روز باید طبق هدف اقامت شرایط خود را آماده کنید. هر کدام از انواع اقامت تحصیلی، سرمایه گذاری و کاری و غیره مدارک و الزامات خود را نیاز دارد و در صورت قبول شرایط، دولت اسپانیا مجوز اقامت بلند مدت که زمان آن مشخص است ( مثلا سالیانه یا دو ساله) را به شما می دهد.
اقامت دائم اسپانیا شرایط ویژه ایی دارد و فرد باید یک دوره اقامت چن ساله را در اسپانیا طی کرده باشد و در صورت رعایت همه شرایط و داشتن صلاحیت اقامت دائم تعلق می گیرد. به دنیا آوردن فرزند در اسپانیا و یا ازدواج با یک شهروند اسپانیایی از راه های سریع تر و آسان تر برای در یافت اقامت اسپانیا است. در ادامه شرایط دریافت انواع اقامت اسپانیا را توضیح می دهیم.

اقامت تحصیلی اسپانیا

ویزای تحصیلی اسپانیا برای افرادی لازماست که قصد تخصیل در اسپانیارا دارند و مدت تحصیل آن ها بیشتر از سه ماه طول می کشد. برای انجام تحقیقات و دوره تحصیلی کمتر از سه ماه نیاز به ویزای تحصیلی نیست.
قبل از اینکه برای ویزای تحصیلی درخواست دهید، باید دانشگاه و رشته تحصیلی خود را در یم مرکز آموزشی معتبر در اسپانیا پیدا کنید. پس از آن شما باید تأیید رسمی از دانشکاه یا موسسه آموزشی را که نشان می دهد شما در رشته مورد نظر در اسپانیا پذیرش دریافت کرده ایید و به عنوان محصل تایید شده باشید. بعد از تایید پذیرش رسمی از دانشگاه های اسپانیا باید درخواست ویزای تحصیلی را از سفارت اسپانیا در ایران انجام دهید.
در صورتی که در دانشکاه هاتی اسپانیایی که با زبان اسپانیایی تدریس می کنند قصد پذیرش داشته باشید تسلط به زبان اسپانیایی و داشتن مدرک معتبر dele می تواند کمک زیادی به شما بکند.
انواع اقامت تحصیلی اسپانیا

در هنگام درخواست برای اقامت تحصیلی اسپانیا باید مدت زمان تحصیل شما مشخص باشد تا طیق آن ویزای تحصیلی مورد نیاز برای شما صادر شود ویزای تحصیلی اسپانیا برای اقامت کمتر از سه ماه، اقامت بین سه ماه تا شش ماه و اقامت بیشتر از شش ماه متفاوت است که به توضیح آن می پردازیم.
اقامت تحصیلی کمتر از سه ماه: اگر مدت زمان تحصیل، دوره آموزشی و یا تحقیقی شما کمتر از سه ماه طوی می شکد. با دریافت ویزای شینگن میتوانید به اسپانیا رفته و به تحصیلات بپردازید. فقط در درخواست ویزیا شینگن خود باید ذکر کنید که برای تحصیل قصد سفر به اسپانیا ر دارید و محل دقیق تحصیل شما مشخص باشد.

اقامت تحصیلی در مدت سه تا شش ماه: در صورتی که مدت زمان تحصیل شما تا شش ماه طول می کشد باید ویزای تحصیلی درخواست بدهید که این نوع ویزا، ویزای تحصیلی شش ماهه نامیده می شود. با این نوع ویزا حداکثر شش ماه می توانید در اسپانیا اقامت کنید و اجازه اقامت بیشتر از شش ماه و یا اقامت کاری ندارید.

اقامت تحصیلی بیشتر از شش ماه: برای اققامت تحصیلی بلند مدت بیشتر از شش ماه نیاز به ویزای تحصیلی نوع D دارید و پس از ورود به اسپانیا در مدت 30 روز باید اجازه اقامت دانشجویی اسپانیا برای افراد خارجی ( TIE) را در اسپانیا دریافت کنید.


نحوه دریافت اقامت تحصیلی اسپانیا

پس از پذیرش گرفتن از مراکز آموزشی اسپانیا باید از طریق سفارت اسپانیا در ایران اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کنید. مراحل درخواست خود را حتما دو الی سه ماه قبل از تاریخ ورود به اسپانیا شروع کنید. علاوه بر داشتن پاسپورت و مدارک عمومی، به مدارک زیر برای دریافت ویزای تحصیلی نیاز دارید:
جزئیات رشته تحصیلی ، محل تحصیل، نوع تحقیقات مورد انجام و سایر موارد تحصیلی
داشتن بیمه درمانی مخصوص خارجیان که مورد تایید باشد.
سلامت جسمانی و نامه پزشکی که نشان دخد هیچ بیماری واگیردار که نیاز به قرنطینه باشد ندارید.
اثبات کفایت مالی شما به صورتی که توانایی مالی برای پرداخت هزینه های مدت اقامت خود را داشته باشید.
مشخص کردن محل اقامت شما در مدت تحصیل در اسپانیا
مدرک عدم سو پیشینه که نشان دهنده عدم سابقه کیفری باشد.
اگر شما کارت اقامت دانشجویی داشته باشید، می توانید در مدت زمان تحصیل در اسپانیا تا 20 ساعت در هفته کار کنید به صورتی که مشکلی برای تحصیلتان ایجاد نکند. کارفرما باید یک مجوز کار برای شما ترتیب بدهد.

اقامت کاری اسپانیا

اسپانیا فرصت کار کردن به افراد خرجی را تحت شرایط خاصی می دهد. برای اینکه اقامت کاری اسپانیا را داشته باشید نیاز به مجوز کار و ویزای کاری اسپانیا دارید که با توجه به نوع فعالیت و حرفه کاری شما متفاوت است. با توجه به اینکه شما به عنوان کارمند و یا خویش فرما و یا کارگر بخواهید در اسپانیا کار کنید، شرایط اقامت کاری شما متفاوت خواهد بود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
اقامت کارمندی اسپانیا

قبل از اینکه مجوز اقامت کاری را دریافت کنید باید یک کار مشخص در اسپانیا پیدا کرده باشید. پس از اینکه شما یک کار پبدا کردید، کارفرمای شما باید مجوز کار شما را درخواست کند تا شما به صورت قانونی در اسپانیا کار کنید. مجوز کار در صورتی اعطا می شود که در این شغل کمبود نیروی کار وجود داشته باشد و کارفرما اعلام کند که به شما نیاز دارد و نمی تواند جایگزین مناسب تری را در اسپانیا پیدا کند. پس از تأیید مجوز کار، که مجوز اقامت شما نیز می باشد، می توانید از سفارت اسپانیا درخواست ویزا کنید.
اقامت آلمان

اقامت کاری برای گارگران فصلی

افرادی که به صورت فصلی قصد کار در اسپانیا را دارند باید مجوز کار در اسپانیا را داشته باشند که شبیه اقامت کارمندی است با این تفاوت که باید محل اقامت فرد در اسپانیا و توانایی پرداخت هزینه های سفر را داشته باشد. همچنین باید تضمین بدهد که پس از اتمام زمان مشخص شده برای کار، اسپانیا را ترک و به کشور خود بازگردد چون مجوز اقامت به صورت فصلی و موقت است.
اقامت اسپانیا از طریق ازدواج و خانواده

این نوع اقامت به چند صورت میتواند دریافت شود. در یک حالت شما با یک شهروند اسپانیایی ازدواج کنید و پس از آن به عنوان همسر آن فرد درخواست اقامت در اسپانیا را بدهید. علاوه بر ازدواج در صورتی که اعضای درجه یک حانواده مانند پدر و مادر و فرزندان نسبی شما ساکن اسپانیا باشند، می توانید برای ادامه زندگی با خانواده درخواست اقامت اسپانیا را بدهید.
دیدنی های اسپانیا
شرایط دریافت اقامت خانوادگی
داشتن کپی پاسپورت خودتان و اعضای خانواده ساکن اسپانیا
اثبات شهروندی یا اقامت اسپانیا برای اعضای خانواده که قصد ملحق شده به آن ها را دارید
اثبات رابطه فامیلی با سند ازدواج و یا اثبات فرزند و پدر و مادر بودن.
داشتن توانایی مالی برای ساپورت کردن خود و اعضای خانواده
اثبات اینکه اعضای خانواده شما که در اسپانیا زندگی می کنند خانه و جای کافی برای زندگی کردن شما داشته باشند.

شهروندی اسپانیا
شهروندی و اقامت دائم اسپانیا

پس از پنج سال زندگی در اسپانیا، می توانید برای اقامت دائم درخواست کنید و بعد از 10 سال می توانید برای دریافت ملیت و شهروندی اسپانیایی درخواست دهید، در برخی از شرایط معافیت هایی وحود دارد که به فرد اجازه اقامت دائم را در مدت زمان کمتری می دهد. مثلا اگر شما با اسپانیایی یا ازدواج کرده باشید و یا فرزند و پدر و مادر شما هر دو شهروند اسپانیایی باشند، اجازه اقامت دائم در مدت زمان کمتری داده می شود.
با داشتن اقامت دائم اسپانیا این اجازه را دارید که برای مدت طولانی در اسپانیا اقامت داشته باشید اما همچنان پاسپورت و ملیت اصلی کشور خود را حفظ کرده ایید و ورود و خروج شما از اسپانیا باید طبق مجوز و قوانین انجام شود. اما با داشتن شهروندی و ملیت اسپانیا، ملیت و پاسپورت قبلی شما از بین می روند و به عنوان یک اسپانیایی تمامی حقوق شهروندان اتحادیه اروپا را دارید و می توانی د در منطقه شینگن بدون ویزا رفت و آمد کنید.

منبع: http://vakil-visa.com

  انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 29

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما