در این وب سایت مطالب جالب علمی، سرگرمی و خبری از سرتاسر وب فارسی منتشر می شود.

محل لوگو

آموزش سئو داخلی


این نکته را توجه داشته باشید که داشتن محتوای کیفیت برای کسب رتبه های برتر گوگل کافی نیست. برای هر چه بهتر درک شدن محتوا توسط موتورهای جست و جو، نیاز به اقدامات سئو داخلی صفحات است. مجموعه ای از کارهایی .است که با هدف ایجاد ساختار و محتوای مطابق با نیاز موتورهای جستجو صورت می گیرد. این مرحله از مهم ترین خدمات بهینه سازی سایت است. در این مرحله اقداماتی چون بهینه سازی تایتل و توضیحات، بهینه سازی متن محتوا، قراردادن تصاویر، لینک سازی داخلی، بهینه سازی سرعت سایت و ... انجام می شود.

مهم ترین عوامل سئو on page
جنبه های فنی (Technical)

میزبانی وب قابل اعتماد(hosting)
هدرهای HTTP
ریدارکت 301.
تگ کنونیکال (rel = canonical).
ساختار سایت
اندازه محتوا
JS و CSS در فایل های خارجی.
پنهان سازی فایل ها
تنظیمات منطقه ای
Indexation
سایت مپ
متا تگ
لینک های صحیح xml به نقشه سایت.
Text navigatio
استفاده از iframe ، JS ، Flash.
نسخه اصلی دامنه ( با "www" یا بدون "www").

url

URL

URL های کوتاه.
کلمات کلیدی در URL.
استفاده درست پارامترها در URL.
آدرسهای ایستا و پویا.
Sub-folders به جای sub-domains
تجزیه و تحلیل وب (Web analytics)
نصب و راه اندازی analytics
تنظیم اهداف تجزیه و تحلیل در analytics
کاهش بانس ریت سایت
لینک داخلی
لینک های داخلی درست و به جا
لینک مرجع
عدم وجود "nofollow" و لینک های خراب یا شکسته

محتوای سایت

محتوا
عوامل مثبت در محتوا که باید حتما به کار گرفته شود:

کیفیت محتوا
مرتبط بودن و به روز بودن مطالب
توضیحات TITLE و META
برچسب های عنوان H1-H6
سرصفحه های متن به جای هدر تصاویر
توضیحات دقیق در مورد کالا
به روز رسانی مکرر محتوا
تگ ALT برای تصاویر

عوامل منفی که در محتوا نباید وجود داشته باشد:

محتوای تکراری
بهینه سازی بیش از حد کلمه کلیدی
پنهان سازی کلمات کلیدی
cannibalization کلمات کلیدی ،
لینک به سایتهای غیرمجاز
قابلیت استفاده
سرعت لود
استفاده بهینه محتوا در صفحه نخست
عدم وجود تبلیغات پاپ آپ
صفحه تماس
صفحه قیمت
صفحه تحویل و ضمانت کالا
پشتیبانی دائمی
پیمایش(scroll) بی نهایت
سازگار با موبایل(mobile friendly)
برخورداری از شبکه های اجتماعی
امکان بررسی کالا وارسال نظرات

کارهای مقدماتی سئو

قبل از شروع SEO on page ، کلمات کلیدی اصلی سایت را انتخاب کنید و یک هسته معنایی ایجاد کنید (لیستی از کلمات کلیدی که در سایت توزیع می شوند ، مطابق با آن بهینه سازی انجام شود).

هسته معنایی می تواند در اندازه های مختلف ، از لیست های کوچک کلمات کلیدی ، به عنوان مثال ، 10-100 تا 100000 و بیشتر باشد. برای تدوین یک هسته معنایی ، باید انتخاب صحیح کلمات کلیدی صورت گیرد ، همچنین کلید واژه های اصلی در سایت توزیع می شود (برای هر صفحه سایت یا بخش 5-25 کلمات کلیدی مطلوب است).
ایجاد هسته معنایی

ایجاد هسته معنایی یکی از مراحل آموزش On Page SEO است. برای ایجاد هسته معنایی تعیین مسیر ضروری است (به عنوان مثال ، آیا سئو سایت فروشگاهی است یا برای سایت آموزشی است).

سپس شما باید جهت کلمات کلیدی را انتخاب کنید. اگر سایت بزرگ باشد ، تحقیق کلمات کلیدی می تواند وقت گیر باشد. علاوه بر این ، به پایگاه داده نیاز دارید تا هسته معنایی ایجاد شده سریعتر و مؤثرتر شود.

اگر سایت آموزشی است ، بهتر است ابتدا یک هسته دائمی از کلمات کلیدی ایجاد شود ، که دائما وارد سایت می شوند و پس از آن کلماتی را جمع آوری کنید که دارای مد روز یا فصلی هستند. هسته معنایی بخشی جدایی ناپذیر از SEO است. 3 مرحله اصلی ایجاد هسته معنایی وجود دارد:
تعیین استراتژی اصلی
انتخاب کلمات کلیدی
توزیع کلمات کلیدی
برای ایجاد هسته معنایی سریع و کارآمد ، به دانش ، نرم افزار و بانک اطلاعاتی کلمات کلیدی و درک کلیه وظایف و ظرافت های سئو نیاز دارید.علاوه بر این استفاده از کلید واژه طولانی یکی از روش های مفیدی است که در سئو سایت و جذب ترافیک بیشتر تاثیر گذار است.

متا تگ
برچسب های متا

Title (عنوان )
تگ Title یکی از برچسب های اصلی META است که گوگل به آن توجه می کند و به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته می شود.
این برچسب یکی از مهمترین قسمتهای سئو در صفحه اصلی است.
بهتر است که تایتل 70 کاراکتر باشد ، اما می توان آن را حتی بیشتر از 125 کاراکتر نیز نوشت.
ویژگی اصلی عنوان این است که عنوان نباید در عنوان از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کنید.

Description ( توضیحات )
استفاده از توضیحات متا دیسکریپشن مناسب می تواند نرخ CTR سایت شما را افزایش دهد.
نکته مهم در این رابطه این است که استفاده درست از کلمات کلیدی می تواند در این رابطه تاثیر گذار باشد.
کلمات کلیدی
معرفی کلمات کلیدی مانند گذشته در سئو تاثیر ندارد و وشتن ان لازم نیست.
متا تگ های دیگری مانند “Author”, “Refresh”, “Copyright”, “Robots”, “Content-language”, “Content type”. وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و برای تجزیه و تحلیل سئو سایت خودتان و رقبا می تواند مفید باشد. اما به طور کلی سه متا تگی که در ابتدا گفته شد مهم ترین ان ها است.
ALT
این یک برچسب است که برای تصاویر در نظر گرفته شده است و به معنای متن جایگزین است. هنگام بهینه سازی سایت ، بهتر است که ALT را برای تصاویر اصلی و در صورت امکان ، برای همه عکس ها استفاده کنید ( زیرا Google ابزار "جستجوی تصویر" دارد).

1 H
توصیه شده هر صفحه یک تگ H1 داشته باشد. این برچسب به موتورهای جستجو نشان می دهد که این صفحه چه اطلاعاتی را ارائه می دهد.
Bold ( پررنگ / قوی )
بهتر است کلمه اصلی را 1تا 2 بار جسورانه Bold کنید (اگر بیشتر باشد ، اسپم به نظر می رسد)

Text ( محتوای متنی )
محتوای سایت باید در درجه اول برای کاربران سایت نوشته شود شود و دردرجه دوم برای موتور های جستجو بهینه شد.

Structure ( ساختار )
ساختار سایت در ارتقاء آن بسیار مهم است.
پیاده سازی سطوح مختلف سایت

اولین کاری که در پیاده سازی ساختار سایت شما باید انجام دهید این است که صفحات سایت را در 4 سطح یا کمتر انجام دهید. برای سایت هایی که تعداد کمی صفحه دارند ، بسیار ساده است. اما اگر ما فروشگاه های بزرگ آنلاین یا سایت های رسانه ای را با صدها هزار صفحه در نظر می گیریم ، قطعاً باید کارهای زیر راانجام دهید:

1) ایجاد نقشه سایت (یا چندین نقشه سایت)
2) پیاده سازی صفحات ویژه برای فهرست بندی صفحات در سطوح مختلف

محتوای تکراری (duplicate content)
محتوای تکراری یک خطای نسبتاً متداول است که بر سئو سایت تأثیر منفی می گذارد. اگر به الگوریتم Google Panda نگاه کنید می توانید متوجه شوید که گوگل سایت هایی که بر اساس محتوای تکراری بنا شده است را مجازات می کند. Double page به معنای دو صفحه با همان محتوای است. کاری که شما باید در این مورد انجام دهید این است که محتوای تکراری را حذف کنید ، این صفحات را از ایندکس خارج کرده و از برچسب "rel canonical" استفاده کنید.

لینک های داخلی

لینک داخلی برای بهینه سازی سایت شما بسیار تاثیر گذار است. مهمترین موضوع در لینک سازی داخلی توزیع مناسب وزن کلمات کلیدی در سایت است. پیوند داخلی حتی می تواند در مقالات انجام شود.
شبکه های اجتماعی

سوشیال سیگنال

شبکه های اجتماعی یا سوشیال سیگنال در سئو سایت اهمیت دارد. بنابراین لازم است دکمه های شبکه های اجتماعی را به درستی در سایت قرار دهید. مهم است که "لایک" و توییت باید روی نام دامنه بیایند.
Usability ( قابلیت استفاده )

طراحی سایت و قابلیت استفاده آن از صفحه اصلی گرفته تا صفحات محصول ، بر میزان سفارشات و خرید و فروش تأثیر می گذارد. هرچه سایت برای کاربر راحت تر باشد ، ساختار و ادراک آن بهتر می شود - شانس ارتقاء آن بیشتر می شود ، زیرا این عوامل برای جذب ترافیک بیشتر سایت تاثیر می گذارد.
کد نویسی مناسب

کد نویسی سایت باید بهینه سازی شود تا سایت سریع کار کند و سرعت بارگیری را کند نکند. سرعت بارگذاری در رتبه بندی تأثیر می گذارد حتی کاربر ها هم از سایت های کند استقبال نمی کنند.
ابزار های بهینه سازی

سایت خود را Google Webmaster Tools ثبت کرده و با استفاده از آن اشکالات سایت را شناسایی و آن ها را رفع کنید.

سازگاری سایت برای تلفن های همراه

در سال های اخیر ، کاربران اینترنت به طور فزاینده ای به سمت دستگاه های تلفن همراه تمایل نشان می دهند. ترافیک داده های تلفن همراه به طور مداوم رشد می کند. به همین دلیل در فرایند سئو لازم است ترافیک تلفن همراه را در نظر بگیرید. در حال حاضر بسیاری از سایت ها برای دستگاه های تلفن همراه سازگار شده اند وشما فرصتی دارید که با حداقل تلاش ، ترافیک بیشتری کسب کنید. آخرین روند Google SEO اولویت دادن به سایتهای سازگار برای دستگاه های تلفن همراه است.

اگر این روند را در طول سال گذشته ردیابی کرده اید ، حتما می دانید که وب سایت های راحت و سریع در نتایج جستجو رتبه های خوبی دارند. سازگاری سایت برای موبایل ها نشان از رشد و توسعه سایت برای پشتیبانی از فناوری های جدید است.

موبایل فرندلی
موارد مهم mobile friendly
محتوا را می توان به راحتی و بدون بزرگنمایی خواند.
سایت باید یک منوی پیمایش تلفن همراه داشته باشد.
با استفاده از برچسب "viewport" سایت را برای انواع سایزهای صفحه نمایش تلفن همراه ریسپانسیو کنید.
از فونت ها و اندازه متن مناسب استفاده کنید.
اگر اندازه عناصر خیلی کوچک باشد ، فشردن آنها بر روی دستگاه تلفن همراه دشوار خواهد بود.
اندازه عناصر فعال را افزایش دهید.


سرعت سایت
مهم ترین موارد افزایش سرعت بارگیری در موبایل
برای ترکیب و فشرده سازی کدهای JS و CSS.
تمام عناصر سایت استاتیک را در حافظه پنهان (cach) قرار دهید و بار را در سرور خود کاهش دهید.
فشرده سازی تصاویر بدون از دست دادن کیفیت.
در صورت امکان از تغییر مسیرهای JS و 301 استفاده نکنید.
با افزایش قدرت ، زمان پاسخگویی سرور را کاهش دهید.

این نکات به شما کمک می کند تا سایت شما در اسرع وقت ممکن در هر دستگاه تلفن همراه بارگیری شود. از آنجا که موتورهای جستجو به سایتهای بهینه اولویت می دهند ، شما حضور و افزایش درآمد دریافت خواهید کرد.

فرایند سئو فنی on page
ثبت نام کاربر در سایت
ثبت نام در وبمستر گوگل ( برای اینکه بتوانید سایت خود را به دقت بررسی کنید به این ابزار رایگان گوگل نیاز دارید. برای بررسی خطاها، محتوای کپی، سایت مپ، ریدایرکت ها، تنظیمات سئو منطقه ای این سایت به شما کمک می کند.این مباحث که در حوزه سئوی تکنیکال یا فنی سایت شناخته می شود را نباید نادیده بگیرید. )
url ( تا حد امکان و حاوی کلمات کلیدی باشد. )
متا تگ های مهم
Title
H1
Description
Keywords
تگ alt و title برای عکس
Canonical
محتوای منحصر به فرد ( اگر سایت شما محتوا محور است باید با دقت بیشتری محتوا و متن آن را انتخاب و بارگذاری کنید. گوگل محتوای کپی را شناسایی کرده و جریمه میکند و همه زحمات سئو شما بر باد می رود.
Google Places را اضافه کنید .( این امر می تواند بازدید کنندگان بیشتری برای سایت شما به دنبال داشته باشد. )
بررسی سرعت سایت (سرعت بارگیری بسیار مهم است زیرا در رتبه بندی وب سایت تأثیر می گذارد ، بنابراین شما باید حتما سرعت بارگیری را بررسی کنید ، تعیین کنید که چه اسکریپت ها یا فایل هایی بارگیری می شوند ، عملکرد میزبانی وب(hosting) را بررسی کنید (برخی از تغییرات لازم را ایجاد کنید یا اصلاً میزبان را تغییر دهید).
برای ردیابی ترافیک سایت ، باید Google Analytics یا ابزار دیگری نصب کنید
اضافه کردن شبکه های اجتماعی
لینک داخلی


اشتباهات رایج در هنگام بهینه سازی سایت

در بعضی موارد ، بهینه سازی داخلی با خطاهایی انجام می شود که مانع از ایندکس شدن می شوند و از پیشرفت آن جلوگیری می کنند. رایج ترین آنها عبارتند از:
Navigation با استفاده از اسکریپت ها

برای لینک دادن به صفحه سایت دیگر استفاده می شود که طبق قوانین سئو صحیح است. اما گاهی اوقات از Flash ، JavaScript یا فناوریهای دیگر برای این منظور استفاده می شود. روباتهای جستجو از طریق پیوندهای مکنده عبور نمی کنند ، بنابراین اگر می خواهید جلوه داخلی بهینه سازی وب سایت را بگیرید ، نباید از آن استفاده کنید. در صورت عدم اجتناب از موارد ، چنین مواردی را با استفاده از <> کپی کنید.
ریدایرکت های مکرر
صفحات کپی
هر صفحه سایت باید فقط در یک آدرس فیزیکی موجود باشد ، و اگر اینگونه نباشد ، لازم است صفحه را حذف کرده یا آن را از فهرست بندی در robots.txt جدا کنید.
Cloaking پنهان کاری
(روش های تبلیغاتی "سیاه" که منجر به مشاهده صفحه متفاوت موتورهای جستجو و بازدید کنندگان می شود). با استفاده از این شیوه هرگز نمی توانید نتیجه مطلوب بگیرید.
صفحات خالی
برای سئو موفق توصیه نمی شود تعداد زیادی صفحه خالی یا صفحات با مقدار کمی داده (کمتر از 500 نویسه یا 1 تصویر)را در سایت بارگذاری کنید
خطای 404
اگر صفحه وجود ندارد و یا حذف نشده است ، باید صفحه خطای 404 را به آن وصل کنید. مهم است که پاسخ سرور (HTTP / 1.1 404) را بررسی کنید. در غیر این صورت ، چنین صفحه ممکن است توسط موتورهای جستجو فیلتر شود.
اگر آموزش On Page SEO را دنبال می کنید ، حداقل از اشتباهات معمولی خودداری کنید و بهینه سازی داخلی مناسب را پیاده سازی کنید ، در این صورت این شانس را دارید که مبنای مناسبی برای ارتقاء سایت خود ایجاد کنید. اما فقط سئو های با تجربه قادر به انجام طیف کاملی از بهینه سازی موتورهای جستجو در سطح واقعا بالایی هستند

شرکت خدمات سئو
انتخاب شرکت مناسب برای خدمات بهینه سازی سایت

قبل از انتخاب شرکت سئو ، منطقی است با برخی از توصیه هایی که شرکت های ارائه دهنده خدمات SEO برای ایجاد لینک به شما دارند را بدانید. بهترین راه برای تعیین سطح این شرکت ها این است که از آن در مورد آنچه می داند و چه کاری می تواند انجام دهد سؤال کنید. اما غالباً باید از راه دور ارتباط برقرار کنید ، بنابراین نشانه هایی وجود دارد که به شما امکان می دهد انتخاب صحیحی را انجام دهید:
ترافیک شرکت را بررسی کنید.
حضور کم رنگ نشان می دهد که یا فریلنسر فعالیت می کند یا اگریک شرکت است حتی نمی تواند وب سایت خودش را تبلیغ کند. عدم حضور پر رنگ اغلب به این معنی است که چیزی برای پنهان کردن وجود دارد ، بنابراین منطقی است که در مورد آن فکر کنیم ...
نمونه کارها
ارزیابی احتمالات و تواناییهای اصلی شرکت توسط نمونه کارهای وی تعیین می شود. این شامل نمونه هایی از سئو سایتها با استفاده از نمایش داده های میان رده یا فرکانس بالا است. اگر به جای آوردن نمونه کارها ، گفتگو در حال انتقال به موضوع دیگری است (متخصص شروع به صحبت در مورد تجربه ، کیفیت و کمیت کار انجام شده می کند) - بهتر آن را پایان دهید.
در مورد مراحل ، روش ها و زمانرتبه گرفتن سایت بپرسید.
شرکت سئو باید روش ها و مراحل سو را به شما اطلاع دهد: این اطلاعات مخفی نیستند ، و اجتناب از پاسخ اغلب به معنای استفاده از روش های نادرست سئو است.

لینک سازی داخلی
اهمیت لینک سازی داخلی در سئوی on page

بسیاری از افراد که از ارتقاء سئو استفاده می کنند ، پس از برخی از نتایج ناموفق ، با شک و تردید در مورد اینکه اشتباهی انجام داده اند ، عذاب می کشند. بعضی اوقات نتیجه ای حاصل نمی شود ، اگرچه زمان زیادی سپری شده است. اشتباه اصلی این است که هر عملی که ضرب بر صفر شود ، به صفر منجر می شود. منظور از "صفر" ، کار بر روی بهینه سازی داخلی است. بدون لینک سازی داخلی مناسب و لنک سازی خارجی نتیجه ای ندارد.
در واقع ، در بسیاری از موارد چند ماه پس از بهینه سازی داخلی سایت ، حتی بدون خرید لینک ، ممکن است برخی از خواسته های اصلی کارفرما نتیجه بدهد.با این حل بسیاری از افرادی که در زمینه سئو سایت فعالیت می کندد ، سئو داخلی را نادیده گرفته و به دنبال خرید لینک به امید دستیابی به صفحه اول گوگل هستند اما در حقیقت اشتباه بزرگی را مرتکب می شوند.

منبع: مطالب آموزشی سئو وب وان

  انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 66

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما