یک روش آسان و ارزان برای تبلیغ، بازاریابی پیامکی (که به عنوان بازاریابی پیامک یا پیامک انبوه نیز شناخته میشود) است که همچنان یک بستر بازاریابی سودآور برای مشاغل صرف نظر از اندازه و سرمایه گذاری آنها است؛ از مشاغل کوچک گرفته تا زنجیرههای خرده فروشی غول پیکر. بازاریابی پیام کوتاه منجر به فروش و درآمد، جذب مشتریان فعلی، کمک به جذب افراد جدید می شود. ابزار استفاده از این روش بازاریابی، پنل اس ام اس است.
اگر قبلا استفاده از پیام کوتاه را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود در نظر نگرفتهاید، در اینجا دلایلی وجود دارد که باید در تصمیم خود تجدید نظر کنید.
پیام های متنی در عرض چند ثانیه ارسال و دریافت میشوند و یک فرد معمولی احتمال دارد بعد از دریافت آن، یک پیام متنی را در یک فاصله زمانی بسیار کوتاه بررسی کند. تقریبا تمام کاربران موبایل همیشه گوشی خود را همراه دارد و از تماسهای دریافتی متن های ارسالی به سرعت آگاه میشوند، بنابراین استفاده از پیام کوتاه و ارسال پیامک انبوه یک روش تبلیغاتی بسیار سریع و مستقیم میباشد.
پیام کوتاه پیشنهادات محصول شما را، چه شامل تخفیف و چه تبلیغاتی دیگر، با سرعت بالایی در اختیار مشتریان احتمالی شما قرار میدهد. ویژگی اطلاعرسانی فوری که توسط دستگاههای تلفن همراه انجام میشود، فرایند ارتباط را تسهیل میکند.
متن پیام میبایست دقیق، نکتهای و خلاقانه باشد. به کارگیری اصطلاحات طولانی ضروری نیست و در بیشتر موارد ممکن است کسل کننده به نظر برسد و گیرنده پیام تبلیغاتی را نادیده بگیرد. پیام تبلیغاتی میبایست واضح و صریح باشد.
از آنجا که بازاریابی پیامکی مبتنی بر مشتریان هدف است، تضمین میکند که شما در حال برقراری ارتباط با مصرف کنندگان بالقوه هستید. این امر شما را قادر میسازد تا هزینههای تبلیغاتی مرتبط با بازاریابی انبوه را به یک جمعیت عمومی کاهش دهید و هدفمندتر تبلیغات کنید. ارسال پیامک تبلیغاتی بسیار ارزانتر از سایر روشهای سنتی بازاریابی مانند بیلیورد و یا تبلیغات تلویزیونی است.
برخلاف ایمیلهایی که نرخ باز کردن و خواندن پایین دارند، اکثر پیام های متنی را گیرنده آنها را باز میکند. بسته به میزان خلاقیت و جالب بودن پیام شما، احتمال خواندن آن پیام افزایش می یابد. این یک روش بسیار موثر در برقراری ارتباط است.
ارسال پیشنهادات تبلیغاتی و تخفیف از طریق ایمیل خطر قرار گرفتن در هرزنامه و در نتیجه عدم خواندن را در پی دارد. پیام ارسالی متنی، یک بستر ارتباطی نسبتا مستقیم و قابل اعتماد را به مخاطبان هدف شما ارائه میدهد و بنابراین این اطمینان میدهد که تلاشهای بازاریابی شما کاملا در حاشیه قرار نمیگیرند.
بازاریابی پیام کوتاه به شما یک رویکرد شخصیتر در رابطه با ارتباط شما با مشتریان را میدهد. این ویژگی که میتوانید متناسب با نیازهای یک هدف خاص، پیام کوتاه بسازید، به راحتی مشتریان فعلی را وفادار میسازد و همچنین مشتریان جدیدی را جذب میکند.
هر وقت پیام متنی را به صورت پیشنهادات ویژه، تبلیغات یا حتی تخفیف ارسال میکنید، مشتریان ممکن است که این پیشنهادات را به خانوادهها و دوستانشان ارسال کنند. با انجام این کار مخاطب هدف شما افزایش مییابد و به همین ترتیب باعث ترافیک و فروش میشود.
بازاریابی پیامکی اطلاعات مربوط به محصول را به شیوهای مطمئن و سریع به مشتریان ارائه میدهد، بنابراین آنها را درگیر محصولات جدید و لذت بردن از اطلاعات به روز در کسب و کار خود میکنید. این امر نه تنها از طریق تبلیغ برند شما برای تجارت شما مفید است، بلکه مشتری شما را نیز در معرض آگاهی قرار میدهد. مشتری آگاه احساس قدرت میکند و به احتمال زیاد به مشتری وفادار تبدیل میشود.
از یک تبریک شخصی استفاده کنید(با نام مشتریان)
رویداد خود را توصیف کنید
آن را کوتاه نگه دارید؛ میتوانید تمام این کارها را در 160 کاراکتر انجام دهید.
قبل از ارسال پیام از مشتریان خود اجازه بگیرید. به مشتریان بگویید که چگونه میتوانند از دریافت پیام های بازاریابی بیشتر جلوگیری کنند.
یک پنل اس ام اس وب وان با بهرهمندی از بانک شماره موبایل قدرتمند و امکان تفکیک شمارهها بر حسب سن و جنس و صنف شغلی، استان و… را در غالب پنل سازمانی، پنل تبلیغاتی، پنل به شما ارائه میدهد.
منبع: گجت نیوز